duminică, 27 iulie 2008

Update din 2021. Să mă explic

 Nu știu prin ce întîmplare din jurnalul acestor trei călătorii anul 2007 a lipsit complet?! Eu am fost mereu sigur că îl publicasem. În colecția mea Navigation, GPS&Tracking am un subfolder special dedicat acestor trei călătorii (2007, 2008, 2009). Ba chiar în acest folder am și salvat fotografiile făcute pe traseu. 

Astfel că tot jurnalul din 2007 l-am postat acum, în aceste zile din ianuarie 2021 (cu mine am avut în ture un notes mic unde seara sau dimineața la cafea scriam jurnalul). Dar este interesant cît de bine îmi rememorez toate traseele numai după fotografii.

Am decis acum ca în afară de postarea completă a turei din 2007 să mai adaug fotografii și poate ceva adăugiri și pentru 2008 și 2009. Nu știu de ce am fost atunci atît de selectiv și am convertit doar cîteva fotografii din format RAW în jpg. Acum, că mi-am recuperat întreaga arhivă am decis să convertesec toate fotografiile în format png și să le postez pe absolut toate.

Trăiesc cu regretul că nu am dus pînă la capăt proiectul meu de a încercat să fac cale de zece ani Apusenii în acest mod. În fiecare an un alt traseu. Plecarea mea în Irlanda din 2010-1014, plus boala ce a urmat la revenire a pus capăt acestui proiect la care am ținut atît de mult.

Majoritatea fotografiilor au fost făcute cu o cameră DSRL Olympus. În 2007 un E-500 și în 2008 și 2009 un E-520. în 2007 am avut cu mine un Garmin eTrex destul de slăbuț, nu puteai instala hărți digitale pe el dar am avut măcar instalate traseele proiectate cu programul ExpertGps acasă pe o hartă topo calibrată. O hartă topo militară, foarte veche, din păcate ExpertGps încă nu avea atunci facilitatea să descarce online seturi de hărți de toate felurile (inclusiv topografice). Pierdea semnalul de foarte multe ori mai ales prin văi sau chei dar și-a făcut treaba.

Tura din 2007 m-a învățat cîteva lucruri.

Fizic trebuie să fiu mult mai bine pregătit, să-mi dozez mult mai atent greutatea bagajelor, să-mi iau niște pantofi de pedalat în loc de ghete pentru că vara fierbi în ele. Aveam la dispoziție un an de zile dar bani cu țîrîita. Astfel că pe parcursul unui întreg an

1. Mi-am luat un sac de dormit meseriaș de trei sezoane

2. Am achiziționat un Garmin eTrex Cx super-meseriaș pe care mi-am pre-instalat open-source maps la care am colaborat și eu cu toate traseele mele înregistrare

3. Am luat două portbagaje din duraluminiu mult mai ușoare și mai durabile

4. toporișcă de campare

5. binoclu mic de tură

6. de la firma Primus set de veselă din aliaj de titan, super-ușoare și rezistente și tacîmuri așijderea

7. Am primit moca de la un amic trei seturi de echipamente de biking aduse din Germania (pantaloni scurți și tricouri) care costau probabil cîteva sute de euro. S-au dovedit a fi extraordinare, transpirai și se uscau pe tine fără să simți frig. Mulțumesc Tibi S.!

Am decis ca în următoarele tururi să plec ceva mai repede (și anul trecut intenționasem la fel dar mi-am amînat plecarea din cauza problemelor cu genunchiul). Și, după cum se vede, și în acest an (2008) am fost nevoit să-mi amîn de două ori plecarea. Dar a totuși cu aproape o lună înainte ceea ce este esențial deoarce vorbim de dormit în cort uneori la peste 1500 m altitudine.

Aici cum mi-am proiectat acasă traseul și pe care de data asta l-am respectat cap-coadă




Niciun comentariu: