joi, 25 iunie 2009

Pricoliciul și news-urile

Primesc un SMS de la Pricolici. Reclamele de rahat ale lui Naumovici au fost interzise de către CNA. Din nefericire, CNA a luat această decizie cu două înainte ca această etapă a campaniei pentru RMGC să se încheie. Târzior. Nu știu dacă efectul a fost cel scontat, foarte probabil că întrebarea "Ce ați face dacă ați avea 4 miliarde de euro?!" a născut în mintea românilor cu totul alte răspunsuri decât cele din spoturi...

Îmi aduc aminte de întâlnirea mea cu "oficialii" RMGC din iulie 2004. Dumitrașcu, Avram, John Aston. Nici nu intrasem bine în Roșia Montană și pe urma mea, două "codițe". Un tip în bluză de salopetă și o tipă care spunea că este studentă la jurnalistică în București. Brusc au fost și ei interesați să viziteze cu noi galeriile romane, loc unde "jurnalista" a început campania de "tragere a limbii". Haha, mi-a spus ulterior M.A. că sosirea mea la Roșia a dat frisoane. Cui?! Păi dacă stau să îmi reamintesc de prezentarea PowerPoint a lui Aston făcută mie personal, prezentare de care nici măcar Sulfina Barbu nu avusese parte (tot M.A. dixit), lucrurile se leagă. Dascălu era corespondent Romprees pe vremea lui Drăculea Park, îmi luase atunci un intreviu. Avram mă știa de pe lista de mediu. De ce "codițe"?! Atunci credeam că sunt oamenii Goldului. Acum sunt sigur că erau "ochii și urechiușele" în concediu activ la Roșia Montană. Eram un naiv să cred că nu se știa că voi pleca la Roșia Montană, intenția mea era publică deja de la conferința de la Academia Ecumenică, atunci când le adusesem pe Codruța și Stephanie. Și acolo era full de "ochi și urechiușe" Probabil nu se știa când.

Cântecul de sirenă susurat de guri cu multe stele la restaurantul din Abrud a fost cireașa de pe tort. Târgul propus era suficient de clar, m-a distrat însă vălul de legalitate prin care se instituia colaborarea (mai bine spus, cumpărarea mea). Era mult mai subtil decât propunerea "omului cu șapcă" ce îmi intrase în cabinet în iarna lui 2001 să îmi cumpere tăcerea. Aveam ulterior să aflu explicația din unele dosare scoase de către CNSAS la lumină. "Băieții" nu erau deloc răsfirați la Roșia Montană, ba dimpotrivă, era o concentrare de forțe inimaginabilă, semn că potul este imens. Brusc, îmi amintesc de autocarul cu "turiști unguri" intrat în piața Roșiei și pe care îl fotografiasem în timplul protestului din 2001. Autocar cu geamuri fumurii, șoferul acestuia primea indicații de la un "civil" amplasat strategic printre jandarmi. Și apoi legătura continuă sus, către "nașul" proiectului, Frank Vasile Timiș... Vânzarea țării nu cu bucata, ci la calup.

Niciun comentariu: